JOHANNA UTTERBERG - Slutsats/Sammanfattning.

Johanna Utterberg

Slutsats/Sammanfattning.
kreta är absolut ett ställe ssom jag kommer att återvända till, liksom grekland över huvudtaget.
efter 12 besök i detta land, varav 10 gånger på kreta, så har det blivit en del av mig.
de har format mig till den jag är, och gjort att jag verkligen kan finna tryggheten där.
det är mitt andra hem, lika så att grekerna är mina medmänniskor.
det kan ingen ta ifrån mig.
någonsin.

äventyrlig!
och att vi har kommit varandra närmare, inom familjen alltså, dygnet i berget gjorde nog någon verkan på oss eftersom vi fick samarbeta, vara tillsammans och vara nära varandra.
familjens sammanhållning skadas aldrig av mer putsning. 
det är väl min slutsats och sammanfattning på hela resan.

- resans skratt: det mest skrattretande för oss är iaf bergshistorian nu i efterhand.
- resans skämt: "jag tror jag hör en katt", "nej det är en höna", "mjaaauu".
- resans hashtomte: gubben på cafét mitt emot gyrosstället!
- resans höjdpunkt: den högsta punkten vi nådde var väl uppe på berget där vi sov, haha.
- resans tråkigaste: för lite sol.
- resans replik: "du kan va en ..."
- resans smärta: att behöva lämna sougia.
- resans trevligaste grek: notos biluthyrnings gubbe helt klart!
- resans mobboffer: jag själv (dvärgen, pygme, kortis och allt möjligt)
- resans godaste: GLASS!
- resans äckligaste: påkörd hund.
- resans pinsamaste: hugos jävla dans, haha.
- resans sång: björnborg - sången, fråga mig inte varför?
- resans glassplace: den första glassen är alltid bäst så jag säger galini.
- resans coolaste: går aboslut till han som kunde snurra saker på fingret, hihi.
- resans matvara: kaviar!
- resans glädjebesked: "jag kan se ut som en kanin!"

"she look beautiful".
- thank you, I say.