JOHANNA UTTERBERG - CHRISTCHURCH

Johanna Utterberg

CHRISTCHURCH
Jag kom fram till Christchurch igår och hittade lätt till mitt hostel. Kvällen ägnades åt en promenad, handlande i affären för att få ihop en middag och läsning. Läste ut boken, bland de bästa jag har läst! Kunde inte lägga ifrån mig den helt enkelt. Nu har jag vaknat upp till en ny dag, sitter på den tillfälliga shoppinggatan (där affärerna ligger i uppställda bunkrar) i solen och försöker beundra denna stora byggarbetsplats till stad. Jordbävningarna har orsakt mycket skada och stora delar av staden är inte ens tillgänglig för gatorna är avstängda, vilket gör att du som turist inte har så mycket att göra/se just för tillfället. Vet inte när arbetet beräknas var klart, men det har stått såhär sen jordbävningen i februari 2011 om jag har förstått det hela rätt.