JOHANNA UTTERBERG - CHEESECAKE

Johanna Utterberg

CHEESECAKE
Helmysig dag! Fick vid tretiden ett sms av fina Emmie som föreslog en promenad ut till golfbanan och jag var inte den som tackade nej, så vi möttes upp och började vår powerwalk. Skönt med frisk luft, massa prat&skratt och att bara få se min kära kusin igen efter mitt varv runt jorden! Vi tog oss ut till golfbanan, låg i sofforna, tog igen oss lite och fnittrade ikapp innan vi slutligen fick skjuts tillbaka till mitt place.

När middagsgästerna (farmor&farfar) dök upp gick jag in i duschen och var strax därefter redo för ännu en påskig middag och trevlig kväll tillsammans med dem. Jag och farfar har ännu mycket att prata om när det gäller släktingarna i Australien och jag har nu fått ett meddelande av farfar som jag ska maila iväg till dem. Det känns ännu så overkligt att jag faktiskt varit hos dem och det värmer gott i hjärtat att se hur mycket farfar uppskattar det hela. Och det är bara honom jag har att tacka, min jorden runt resa hade aldrig varit densamma om jag inte hade fått den möjligheten att möta upp dem i Newcastle/Brisbane, leva i ett riktigt australienskt hem och knyta en hårdare kontakt till dem. Det är häftigt och intressant på så många sätt!

Tänkte faktiskt krypa ner i sängen med film/bok alldeles strax, men först ska jag säga hejdå till min fina lilla bror som drar till Berlin tidigt imorgon.