JOHANNA UTTERBERG - JAG LÄNGTAR EFTER HÖSTEN FAKTISKT

Johanna Utterberg

JAG LÄNGTAR EFTER HÖSTEN FAKTISKT
Mötte upp mamsen redan vid åtta i morse för att få umgås lite med henne! Vi gick och åt frukost på stan innan vi sedan uträttade lite ärenden, handlade mat och kollade in några secondhand-butiker. Så mysigt att få ha lite egentid tillsammans. Idag har jag både måndags- och höstkänsla i kroppen, kan det bero på att jag har börjat plugga och att vädret är kyligare tror ni? På något sätt är det mysigt kan jag tycka, det ska faktiskt bli väldigt skönt med att bara få sitta inne, värma sig med kaffe och låta höstrusket ha sin egen show utanför fönstret. Dock lite sorgligt att augusti inte ens är slut och att jag redan känner såhär men det är nog bara för att jag längtar efter en nystart och jag tror att en ny årstid alltid för med sig ny energi eller anda som gör att man automatiskt får en spark i arslet. Självklart ligger mycket av ansvaret hos en själv, men just såna där yttre faktorer kan liksom vara till en hjälp vill jag påstå.

Hämtade mina företagsekonomi-böcker idag och nu sitter jag här hemma med huvudet i dem och läser/sammanfattar. Gillar det här upplägget som jag har med mina distansstudier faktiskt (även om det knappt har hunnit börja), jag får spendera min studietid hur jag vill och alla datum för prov/inlämningsuppgifter är redan utsatta så jag kan i förväg planera för mitt eget upplägg. Dessutom känns det väldigt bra att jag efter två år utan skola fått perspektiv på mitt eget sätt att lära och därför lärt mig vilken studieteknik som passar mig bäst. Sen är nog det viktigaste att jag tycker att det är väldigt roligt, nu får jag utmana mig själv och satsa på bra betyg utan att kunna jämföra mig med klasskompisar. Det är något som jag haft problem med förut, jag har slagits mot mig själv för att dämpa tankarna på att jag inte är lika duktig som någon annan och verkligen blundat för att se relativa mål för min egen förståelse och ork. Nu är det helt annorlunda och jävlar vad jag ska kämpa!
 
<3