JOHANNA UTTERBERG - GOTT NYTT ÅR

Johanna Utterberg

GOTT NYTT ÅR
Vet verkligen vad årets nyårslöfte blir och det är att "2015 ska bli året som inte blir perfekt". Visst låter det knäppt men jag borde ha lovat mig själv just detta för flera år sen, då kanske jag hade kunnat sänka alla krav och inse att varken jag, du eller världen kan någonsin bli perfekt. Perfekt är ingenting att sträva efter, det är egentligen solklart som det låter men så lätt att glömma när man går i vardagen och tänker "om jag vore, gjorde, kunde, ville, hade med mera". Jag ska lägga av helt, året ska inte bli perfekt. Ingen blir lyckligare i strävan efter att allt ska vara perfekt, varken jag själv, min sambo, min omgivning eller samhället.
 
Så kom nu 2015, bjud på massa roligheter, lärdomar och kärlek åt folket. Jag är lycklig bara jag får vara jag, alltså inte mer än människa, samtidigt som jag får älska mina medmänniskor. Så det så. Hejdå 2014.