JOHANNA UTTERBERG - ÄNTLIGEN FREDAG KAN MAN SÄGA

Johanna Utterberg

ÄNTLIGEN FREDAG KAN MAN SÄGA
Fredag, äntligen typ! Jag kanske inte ska säga så men ändå, vi har så mycket mysigt inbokat det närmaste dygnet så det har jag sett fram emot sen vi kom hem. Ikväll åker vi ut till mina föräldrar i Västis för lite första-advents-mys och så kommer vi såklart få berätta hur vår resa varit. Vi äter middag där och sover kvar över natten också, för imorgon förmiddag ska vi hälsa på farmor och farfar (farmor var så glad när jag ringde från Arlanda härom dagen för att säga att vi var hemma igen och sa att det var så skönt att höra min röst igen, jag vet ju att hon oroar sig hemskt mycket när vi åker utomlands). Sen bär det av mot kalas för min fina vän innan vi ska pricka av flera ärenden i stan. Hektiskt tid nu, men oj vad det är mysigt!

Har idag betat av två prov i mina kurser, full pott på båda. Då är det peppande att komma tillbaka efter semester liksom. Dessutom har jag varit runt hela samhället och letat efter hyacinter till mina julgrupper som jag har gjort för att ge bort, men nej. Alla är tydligen lika tantiga som jag och ska göra julgrupper just idag, hehe?! Men nåväl, fyndade en sån vacker karaff för en tjugolapp, så jag är glad ändå. Julgrupperna är förberedda, jag skaffar hyacinter i stan och sen är det frid och fröjd att ge bort dem i första-advents-present.

Ha nu en mysig fredagskväll allihopa så uppdaterar jag mer igen imorgon. Bjuder på en frukostbild och hur våra mornar ser ut numera. Ljus, rostade mackor, juice och ägg.