JOHANNA UTTERBERG - BUTIK LANDA

Johanna Utterberg

BUTIK LANDA
Spana in det här va, nyöppnade butiken LANDA! Min moster med kompis har öppnat en mysig liten butik i Klintehamn (här på Gotland), där man kan hitta bland annat gamla möbler, vacker inredning, svenskt porslin och lammskinn. De har även ett sortiment från danska märket IB Laursen, som har allt från coola retro-termosar till vackra pastellfärgade dukar och köksprylar. Vissa möbler har min moster själv fixat eller gjort om och lammskinnen kommer från vännens egna gård, vilket jag tycker är helt fantastiskt. Butiken andas verkligen lantliv och har en perfekt balans mellan gammalt och nytt!
 
Från och med midsommar håller de öppet onsdag-söndag sommaren ut, så är du på ön och turistar eller rent av bor i närheten, kika in där! Du hittar dem på Södra Kustvägen 2C (Bibliotekshuset), i Klintehamn. Jag och Beatrice var där och spanade in butiken igår och det fanns så mycket fint, jag ska visa vad jag fick med mig därifrån i ett annat inlägg.
 
 
#1 - Life of Johanna

Vilken mysig butik, lite långt bort för oss dock :(

Ja, hugo går först och jag har hafts vårt och gå på hemmamatcherna och vara borta den stunden så en heldag, oh no inte ännu :)

#2 - Mia Forsberg

Vad mysigt det ser ut! Älskar inredningsbutiker :)

ja jag är väldigt nöjd med gårdagens köp, särskilt träningstightsen från HM :)

Okej vad skoj :) Jag är sugen på Kreta och rhodos. Vad hette ställena där som du var på? Har även hört att Chania/Chania stad ska vara fint :)

haha jag är likadan, försöker vara nyttig under veckorna och endast äta godis på helgerna, men det skiter sig oftast på tisdag/onsdag och så blir det någon bit varje dag, haha :P Men äh, jag tränar ju 6 dagar i veckan så det funkar, jag förbränner nog de där godisbitarna ändå ;P

#3 - Ida Lindborg ♡

åh så fint!

Sv: Tack så mycket :)

#4 - ♫♪ sandra

fint!

#5 - Linn♡

åh det låter verkligen som en jättemysig affär!

Sv; Åhh ja, det märker jag när jag är på semester ÄLSKAR det och saknar det verkligen så sjukt mycket när jag kommer hem!

Kramar! ♡ Ha en bra lördag!

#6 - natalia

Gud vilken mysig affär :D

#7 - natalia

Ja det var verkligen supermysigt :)

#8 - Mia Forsberg

ja väldigt skönt och välbehövligt då jag haft fullt upp de andra dagarna som jag varit ledig :) Har alldeles nyss bakat fröknäcke och ska strax sätta igång med middagen.

hehe okej vad kul att få lite tips om grekland :) Har du varit i chania/chania stad då du skrev att det är en mysig ort? :) Tänker om du kan berätta ifall det finns något shoppingcenter eller så där, eller är det mest lugnt och "inget att göra"? :P

#9 - Emma

Så fina grejer de verkar ha! :)

#10 - Ida Lindborg ♡

Verkligen vackert :D

Sv: Tack så mycket finis :)

#11 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Sjukt bra blev bilderna, blev själv sugen på att fotografera butiker nu. Det ser så mysigt ut både i verkligheten och bilderna! :) Hoppas folk besöker butiken nu! :)

Svar: Tack så mycket finis!! Jaa, tänk om man kunde fota mer butiker, det är ju kul och blir fint! Det får vi verkligen hoppas, det var ju en riktigt mysig butik :)
Johanna Utterberg