JOHANNA UTTERBERG - HÄLSA: RECEPT FALAFEL-WRAPS

Johanna Utterberg

HÄLSA: RECEPT FALAFEL-WRAPS
Gjorde en sån himla smarrig middag igår bestående av falafel-wraps! Hade aldrig någonsin gjort falafel förut, så det var en prövning men jag är helt klart mer än nöjd över resultatet och det gick utmärkt att steka dem istället för att låta dem friteras. Att käka falafel är perfekt för er som vill ha ett hälsosamt och näringsrikt alternativ att fylla ut wrapsen med och samtidigt skippa köttet! Det här lär jag äta fler gånger!
Till en sats falafel-bollar behöver du ca 230 g kikärter, 1 klyfta vitlök, 1 gullök, spiskummin efter smak, 1/2 tsk salt, peppar efter smakbehov, 1/2 dl hackad persilja och 3 msk smör- & rapsolja. Mixa alla ingredienser i en matberedare och forma sedan smeten till små bollar/biffar och stek i ca 10 min på medelvärme. Låt bollarna svalna lite och börja ordna wrapsen (tortillabröd).
Fyll varje wrap med ruccola eller bladspenat, hackad gurka, rödlök och en klick turkisk yoghurt. Strö på lite chiliflakes eller peppar, ringla över olivolja och lägg på falafel-bollar (typ 3-4 st/wrap). Avsluta med att pressa rejält med lime över wrapsen och toppa med några persiljakvistar för extra smak. Vik ihop, ät och NJUT!
#1 - Pauline Hurtig

åh vad gott! :)

#2 - Mirre - Sweetwords

Men oh måste jag testa =D så gott det verkar och ser ut

#3 - jessy

Mums :D

#4 - annelie

åh så gott de ser ut :D

#5 - Amanda Westberg

Åh, så gott!!

#6 - Netti Starby

Vad kul att maten smakade gott och det där måste jag också prova! :-D Kramis

#7 - Moa

Vad gott, ska provas!

#8 - Nelly

Åh, så gott det ser ut :3

#9 - jessy

Visst var de fina :D

#10 - Emelie andersson

Den såg verkligen god ut, så duktig du är :)

#11 - Carro

Men så gott det lät och såg ut :)

#12 - Gabriella

Åh så gott!!

#13 - jessy

- Tack snälla och hoppas du haft en bra kväll :)

#14 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Mums vad gott!! :) Detta måste jag testa!

#15 - Madde / Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

Så galet gott :D. Brukar jag göra lite då och då med :D

#16 - Veronica Möller

Ser jättegott ut! :) Kram! ♡

#17 - Moa

Ser helt underbart ut. Har aldrig dmalat på falafel men fet står på min to do list 😍👍🏼

#18 - J

Vad mumsigt!!

#19 - Linda

Gud så gott, ska testas!!

#20 - Dixi Wonderland

Ser väldigt gott ut :D

#21 - freja lindsjö

Så gott !

#22 - MALIN SUNDIN - MOM TO BE

åh vad gott det ser ut och vad hungrig jag blev

#23 - MALIN

Sååå kul med recept :) Ser jättegott ut! Kram

#24 - Rebecka

Åh vad gott!!

Svar:
Eller hur :)

Kram

#25 - Angelica

Ser sååå gott ut. Vilket nästan är en besvikelse, haha, för jag äter inte falafel :(