JOHANNA UTTERBERG - GOTLANDSTIPS: GLASSMAGASINET

Johanna Utterberg

GOTLANDSTIPS: GLASSMAGASINET
Åh så härligt med semesterfeeling! Vi mötte upp Patriks syster med familj i stan igår och tog oss igenom folkträngseln vid Almedalen (Almedalsveckans mingel är i full gång) för att ta en smarrig glass vid glassmagasinet nere på hamnen. Glassmagasinet är Europas största glassbar med över 305(!!) smaker och är ett perfekt ställe för både vuxna och barn att besöka om man är i Visby och man kan absolut drabbas av beslutångest deluxe när man ser alla smaker!
Jag tog mina favoritsmaker Delicato-boll (man får liksom chokladbolls-bitar i glassen och det är så gott) och hasselnötsglass, samt en kula av GuteGlass's salmbärsglass som verkligen är så mycket Gotland eftersom smaken är precis som den gotländska salmbärssylten. Nötglass är något av det godaste jag vet sen jag och familjen var på italienska ön Sardinien och käkade riktig gelato i smågränderna i en av städerna där, och när jag är på glassbarer så passar jag numera alltid på att välja en kula med någon nöt-smak. Sambon gick crazy och tog en kula av RedBull-glassen, en av salmbärsglassen och toppade det hela med en kul med smak av strawberry-cheesecake. Smaskens! 
Från Glassmagasinets uteservering har man utsikt över hela småbåtshamnen som ligger nedanför och glassbaren håller öppet mellan 8-22 varje dag under högsäsong! Det ligger även en kaffe-shop i deras lokal så man kan köpa mackor och gott kaffe om man vill komplettera glass-måltiden med det, de har gott om platser på deras övervåning om man vill sitta inomhus och ja, Glassmagasinet är helt klart värt ett besök om ni kommer till Gotland i sommar!
Tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!
#1 - Angelica

Var på Gotland när jag gick i 9an, haha. Men skulle så gärna vilja åka dit igen. Superhärligt att du delar med dig av tips också! :)

#2 - Days by Johanna

Åh vilket härligt ställe. skall lägga det på minnet =)

#3 - Netti Starby

Åh dit skulle jag vilja åka för det låter verkligen mysigt! :-D Kramis

#4 - MALIN

Ser fantastiskt gott ut! Mums! Kram

#5 - Mirre Sweetwords

Ohh vad gott

#6 - Mikaela

Men va chokladboll kulglass?? Aldrig sett, vill ha😍

#7 - elin

Bra tips!<3

#8 - Vanessa Andersson

Måste dit i sommar!!

#9 - Bella

Åh har hört talas om det stället, drömmen!

#10 - Carro

Men åååå vill ha!!!! :)

#11 - Pauline Hurtig

ååh vad mysigt!

#12 - Emelie Andersson

Ser fantastiskt gott ut! :)

#13 - Amanda

Åh vad gott det ser ut!! 😍😍

#14 - Gabriella

Åh såå gott!! :D

#15 - Ida

Tack för tipset :D Dit ska jag :D
Har du fler tips får du gärna lämna en kommentar i mitt inlägg där jag söker bra ställen att besöka :D

#16 - Sara

Måste verkligen gå dit om jag besöker Gotland igen :)

#17 - NICOLE

Spännande med Almedalsveckan :D Och så gott och mysigt! =) Måste ta en glass i hamnen här snart känner jag ;) kram

#18 - Ida - foto & häst

Men så gott! Om jag någon gång ska till Gotland ska jag absolut besöka :)

#19 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Bästa stället man kan äta glass på, dock inte när det är för mycket folk! Men jääklar vilka gosa smaker dom har där! :D

#20 - ullie

åhhh men va mysigt med så speciell glass extra gott
ja va skönt o va ledig o bara träffas sådär mitt i veckan liksom härligt ! kram kram

#21 - Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh, älskar Glassmagasinet trot att jag alltid drabbas av en sån fruktansvärd beslutsångest när jag är där, haha ;)

#22 - Denise

Men oj vilken beslutsångest jag skulla ha haft där :'D

#23 - Dixi Wonderland

Så sjukt kul med Gotlandstips :D

#24 - Linda

Men wow så gott det ser ut!

#25 - Kamilla

Glassmagasinet är ett måste som både första och sista stopp när vi kommer och lämnar ön.

Mums. Ha en trevlig semester. Kram Kamilla

#26 - Frida G Svensson

men åh ge mig!