JOHANNA UTTERBERG - NÄR VÄRLDEN ÄR LITEN

Johanna Utterberg

NÄR VÄRLDEN ÄR LITEN
- Inlägget presenteras i samarbete med StyleMood, www.stylemood.se -
Började dagen med att ta en powerwalk och även om det är mulet idag så var det väldigt skönt. Lyssnade på senaste avsnittet av "Veckans Bläcka", som är en av mina favoritpoddar för övrigt, och där pratade de om Los Angeles värsta mordhotell som också kallas Dödens Hotell. Detta värstinghotell ligger i Downtown och där har det skett både ett flertal mord (styckmord och ett lik var till och med funnet i vattentanken på taket) och självmord under åren sen de öppnade 1927, så det var förstås megaspännande att lyssna till! Jag har ju varit i LA för några år sen, det var första stoppet på min jordenrunt-resa och jag tycker att det är väldigt intressant att lyssna på när andra beskriver städer och platser i världen som man då kan känna igen sig i. Jag fortsätter min runda samtidigt som jag lyssnar och när de nämner namnet på hotellet, som förut hette Cecil Hotel och numera Stay on Main Hotel, så stannar jag upp och får rysningar upp över hela ryggraden. DET VAR JU PÅ DET HOTELLET JAG BODDE!! Alltså fattar ni eller?! Jag har bott på Los Angeles värsta mordhotell! ENSAM! Fick sån adrenalinkick av den skräckblandande förtjusningen/obehaget som infann sig när jag förstod vilket hotell de pratade om så att jag i princip flög fram i en jäkla fart resten av vägen hem, haha!
Korg, 269 SEK / Ullpläd, 674 SEK
Sminkväska, 199 SEK / Tvålpump, 229 SEK
Lattemuggar 6-pack, 449 SEK
Glasbox 2-pack, 129 SEK
Jag har fortsatt packa beställningar idag och så har vi börjat komma i lite bättre ordning jämfört med igår! StyleMood's 50 SEK SALE är slut för denna gång, men jag har andra härliga erbjudanden i webshopen för den som är shoppingsugen! Det är bland annat 10% rabatt på ALLA nyheter som ni hittar HÄR, fram till imorgonkväll och det finns en hel del varor att fynda på SALE. Välkomna med beställningar på www.stylemood.se!
Tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!
#1 - Amanda

Haha gud vad läskigt att det var samma hotell! Men så skönt att du inte visste om det där och då, fy vad äckligt ändå!

#2 - elin

Åh vilka fina smycken!<3

#3 - Louise

Men gud va sjukt :O

#4 - Carro

Så otäckt och läskigt samband 😬

#5 - Gabriella

Omg att få reda på det, förstår att du får rysningar!!

#6 - Ellen Gräntz

Haha men GUD? Jag fick till och med rysningar nu, haha.

#7 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Fy sjutton vad läskigt med hotellet samtidigt som det var spännande att höra.

#8 - Jennifer Queen

Jag började med dagen med en powerwalk, så härligt :D

#9 - Mirre

Oj vad läskigt, då var det bättre att du ej visste då

#10 - Norahsmamma

Alltid fina bilder och saker:) Men vad lustigt...världen är liten!!!

#11 - ullie

älskar korgen o underbara örhängen men har tyvärr inte råd o köpa men en dag ska ja köpa hihih gud toka mej
usch förstår det blev läskigt samtidigt spännande
kram söta du o fin söndag

#12 - Ramona

Så glad att jag hann fynda hos dig <3 Väntar med spänning på paketet :) Men fy så läskigt med hotellet, ryser.
Hoppas du får en fin dag vännen <3 Kram

#13 - Linda

Men FYYYY så obehagligt :oooooo

#14 - Dixi Wonderland

Något säger mig att du kommer kolla upp hotellen du bor på mer noggrant nästa gång du reser xD Man blir väldigt fascinerad men det med kroppsdelar i vattnet var fan vidrigt :S

#15 - ajlimullersandvik.blogg.se

Men eeew, så himla hemskt! Jag skulle verkligen få samma förtjusta äckeladrenalin, haha >.<

#16 - jessy

Så j*vla hemskt!

#17 - NICOLE

Oh fy jaa det lät otäckt! Men vilken tur att du har bott där - och att du inte har det framför dig haha! Men du ser, du klarar ju allt du ;)) Kram

#18 - Days by Johanna

Haha min första tanke, det var ett hotell man inte gärna skull bo på. Tur du inte visste det när du bodde där, jag hade inte kunnat sova då.

Svar: Hahah, jaa så tänkte jag också när de började prata om det! Precis, hade inte sovit så gott om jag vetat om det innan, haha!!
Johanna Utterberg

#19 - MALIN

Men usch..... vilken story att berätta för barnbarnen! Kram

#20 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

VAD SJUKT!? Det måste vara sjukt jobbigt att höra detta, wow. Jag vet inte vad jag hade gjort, förmodligen skrivit ner det på en lapp. BO INTE DÄR IGEN! <3 <3

Sjukt fina produkter in din webbshop, älskar kopparna!

Svar: I KNOWWWW, så galet ändå, att av alla hotell i stora LA så var det just det jag bodde på!! Nej jag kommer aldrig bo där igen!!!! <3<3
Ja visst är dom fina, älskar dom också!!
Johanna Utterberg