JOHANNA UTTERBERG - JAG VILL ATT LIVET SKA VARA MER ÄN SÅ

Johanna Utterberg

JAG VILL ATT LIVET SKA VARA MER ÄN SÅ
Vi myser ännu med helgkänsla och spenderar resten av söndagen här hemma efter att ha varit iväg och storhandlat. Väldigt fridfullt, sitter och knaprar på en sen frukost och jag njuter lite extra av tanken på att jag bara har tre arbetsdagar kommande vecka och veckan därefter går av jobbet för att spendera hela sommaren i den roll jag trivs i allra bäst, som egen företagare! Det om något är motiverande för mig! Lovade mig själv att aldrig mer vara sommaranställd förra året efter en sommar fylld av ångest och stress pga jobb och är så glad att jag uppfyller det. För andra kan det låta konstigt att jag tackar nej till sommarjobb, då vi på Gotland har som allra flest arbetstillfällen just under sommaren eftersom vi är så beroende av turismen här på ön, men för mig har det varit en målpunkt i livet att en dag kunna tacka nej till de sommar-erbjudanden jag har fått. Jag har StyleMood och det gör att jag är fullt sysselsatt ändå (vilket är jävligt svårt att övertyga folk som inte själva är företagare om) och även om jag inte plockar ut några ören därifrån än så vet jag att min lycka ligger i att få må bra, vara stressfri, utveckla för att ta ännu fler steg mot min framtids-dröm och styra min egen tid. Så jag är verkligen fullt medveten om vad mitt val innebär, jag har sparat pengar under hela våren för att ändå kunna njuta och leva ordentligt under juni, juli och augusti och jag vet att det ger mig precis det jag vill ha och det jag mår bra av. För mig är inte jobbet allt, jag vill att livet ska vara mer än så och jag har en vision om att man ska uppfylla det man drömmer om för att uppnå harmoni och lycka.
Tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!
#1 - ullie

mumms för såna där mackor åt en nästan lika dan i går älskar sånt tunnbröd me
nä du ska ta sommar jobb i fall du känner för det o orkar det bestämmer man själv o ifall man klarar det man måste va ledig oxå kramo fin söndag

#2 - Louise

De viktigaste är ju faktiskt att må bra :)

#3 - Mirre

Det är dina val och du ska göra det som är rätt för dig, i slutändan är det ens egna val man ska vlja

#4 - Carro

Så gott och så härligt det låter! Duktiga du 💕

#5 - MILINA

Den avokadomackan såg väldigt goals ut!

#6 - NICOLE

Det viktigaste är att du mår bra och tar hand om dig! Det ser olika ut för alla, och det här är ditt sätt - alltså det rätta för dig! Svårare är inte den ekvationen :) Det är fantastiskt att du kommit till den punkten och att du går din helt egna väg! :D Kram

#7 - Netti Starby

Du gör helt rätt i med att endast satsa på ditt företag i sommar för det är inte bra att stressa ihjäl sig! <3 Kramis

#8 - ISA

det är ju SÅ modigt och bra att du faktikst gör det du mår bra av och vill, inte vad som är "logiskt bästa beslutet". <3

#9 - elin

Mums så gott det där såg ut!<3

#10 - Lina

Men jag döör vad gott!

#11 - Tilda Barkselius

Otroligt intressant att få läsa!

#12 - Days by Johanna

Man skall göra det man mår bra av, så klokt av dig och satsa på företaget :)

#13 - Gabriella

Åh så härligt att bara behöva vara egenföretagare!! :D

#14 - Carro

Hoppas du har en härlig söndagskväll! :)

#15 - Hanna Karlsson

Åh jag vill också vara ledig! Jag längtar mer än någonsin efter semester.

#16 - Ellen Gräntz

Vad fint att läsa, du är modig tycker jag! Du tänker så himla vettigt.

#17 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Låter fantastiskt :). Har själv börjat fundera kring om man skulle starta eget, men känns som jag inte alls vet hur man börjar. Jag skulle verkligen föredra den där friheten att arbeta hemifrån på något vis, det skulle passa mig bättre än som jag arbetar idag.

#18 - MALIN

Avocado på mackan är det bästa! Kram

#19 - Jeanette

Så härligt att du ska få satsa på företaget i sommar, låter verkligen så roligt :)

#20 - ullie

när ja ser dina mackor nu tänker ja att ja får göra nya mina bilder har nog råkats raderas suck .. älskar ju dessa mackor så..

#21 - Ramona

Jag är så imponerad av dig och tycker det är så rätt att följa sitt hjärta <3 Jag orkar inte heller bry mig om att folk tycker man är knasig som bara jobbar halvtid, men jag tycker det är rätt för mig och jag hinner njuta av livet och göra det jag vill mera, så länge jag har möjligheten vill jag gärna ha det så :)
Stor kram fina du <3

#22 - Linda

låter som ett riktigt bra beslut <33

#23 - A M

Du har bra tankar och är riktigt smart! Fortsätt i den riktningen och du kommer att må riktigt bra! :D Mums vad gott det ser ut!
sv: Tack fina och detsamma! :)
Kram

#24 - Sanna

Mums, det ser verkligen supergott ut!

#25 - JUNITJEJ

Så gott det ser ut!