JOHANNA UTTERBERG - jävla engelskalektion, haha

Johanna Utterberg

jävla engelskalektion, haha

har nu pluggat i en timme med både svenskan och idrotten. har prov i båda imorgon, suck&stön! får väl se hur det går, men får ju påsklov sen så då är man glad!

min dag har varit, hm... vad ska jag kalla den? typ annorlunda? började som vanligt på onsdagar med estetisk verksamhet, fixade klart formen på den där jävla hunden, sedan fick jag bara sitta och rita vad jag ville för jag var klar. fick sluta tio minuter tidigare också! gick tillsammans med daniel bort till skolan. vi åt tillsammans med viggin och alexandra, sedan vart det dags för engelska. fick se inspelning som vi hade gjort i fredags med gruppen och satt och skratta flera gånger. därefter hade vi muntligt nationella, bara på kul, vilket faktiskt var jätteroligt och kändes riktigt bra. och sedan skulle vi sitta och lyssna av en annan grupp när de hade sin muntliga del och då satt jag och lekte med mina händer och sen så sa det bara KNAK och så stod mitt lillfinger rakt ut! aja, jag tänkte inte mer på det, utan garvade och blev mobbade för mitt finger. sen så gick vi till mattesalen, men fick reda på att anders inte skulle ha lektion med oss, så fick sluta sen, klockan kvart i ett. gick till min kära faster ankie och fick en kopp kaffe, satt och snackade, med henne och frida. efter en halvtimmes lugnt chillande så visade jag upp mitt muppiga finger och började fnittra igen. ankie tittade på mitt finger och sa åt mig att jag skulle gå till doktorn, medan jag bara nejnej, det är ingen fara, det gör inte ens ont. kan du böja tillbaka fingret då? jodå... eller... nej, tydligen inte. där satt jag och försökte få mitt finger att stå upp, men nej. då sa hon, du måste gå till korpen och be att få tala med en distriktläkare och fråga om du ska till akuten ju! aha, okej, så frida och jag gick till korpen. där blev jag skickad till hansahälsan. så där fick jag visa upp mitt finger i receptionen, sedan sprang hon som satt där till en läkare och frågade om han bara kunde bedöma om jag skulle till akuten. men han hade inte tid, men hon sa att jag var tvungen att gå till akuten med mitt lillfinger för det kunde vara att min sena var av och om jag inte fixade det fort så skulle jag kunna förlora rörelseförmågan i mitt lillfinger. jag bara ahhh! frida sa senare att mina ögon hade blivit stora som tallrikar, när receptionisten berättade det. så vi väntade in faster, fick skjuts till akuten. sitta i lång väntekö, typ två timmar. sedan fick jag röntgas, och de drog och de tittade och de bubblade om mitt jävla lillfinger. men de kunde inte hitta felet... förmodligen var det något med min sena sa de, men det var inte av. blev omlindad med någon jävla metallplatta och skit, som jag nu skall gå med i en vecka. kul! sedan ska röntgas på onsdag igen. haha. så jag lovar från och med nu, att aldrig mera knäcka med mina fingrar.

pratade alldeles nyss med min pärla i telefonen, så vi har gjort upp planer för imorgon. hoppas på vackert väder!
och längtar som tusan, för saknar henne!

 


mitt muppiga finger. stod i nittio grader rakt ut, haha.


resultatet. som förblir en vecka.

aja, puss och godnatt kära läsare!