JOHANNA UTTERBERG - JULY TAG

Johanna Utterberg

JULY TAG

Månadens färg: Beige. Jag har äntligen vågat gå loss och köpa lite detaljer i just beige. Frågar ni Emmie så har jag tjatat alldeles för mycket om beige i bloggen senaste månaderna, men jag tänker fortsätta, haha! Naturlig färg är helt enkelt något som nu faller mig så himla bra in i smaken och jag tycker att det är så vackert.

Månadens favorithändelse: Några kvällar ute hos mamma och pappa har jag/vi hunnit med och det har varit himla mysigt. Även att vi hunnit träffa släktingar som varit nere på ön har varit kul, vi hade en himla trevlig kväll ute på stan på nya Pinchos med vänner, att jag fått in nya grejer i sortimentet, strandhäng med Josse och Mio och planerandet inför julsortimentet.

Månadens dryck: Det får bli kaffet, jag hade aldrig klarat denna månads jobbpass utan det där kaffet för det har varit så tunga pass och jag har behövt tanka på med koffein flera gånger om dagen.

Månadens detalj: Vår nya ljushållare med handtag och rosa ljus från min mosters butik (Butik Landa), tyckte den blev så himla fin på soffbordet och gillar att det är färg på ljuset, och inte bara helt vitt.

Månadens accessoar: Så svårt att komma på någon från denna månad, men får väl säga att headsetet har varit min främsta accessoar denna månad då jag konstant lyssnat på poddar. Bästa tidsfördrivet när man diskar, lagar mat, är och handlar, kör bil med mera! Jag lyssnar ju på så många och älskar när fredagarna kommer då jag vet att jag har minst två nya avsnitt att lyssna på.

Månadens middag: Våra hämtmiddagar från thaien har varit riktigt najsiga och goda när vi inte orkat laga middag, men det som tar hem priset som månadens bästa är helt klart kvällen på Pinchos. Underbara saker med fantastiska smaker åt vi, jag rekommenderar det verkligen!

Månadens bästa inköp: Mitt guldiga ananasfat och den där sjögräs-korgen som ni säkert sett på några av mina bilder tillsammans med StyleMood´s nya pläd (som förövrigt också är ett av månadens bästa inköp för StyleMood´s räkning)! Så nöjd med dessa detaljer till hemmet.

Månadens upptäckt: Att jag blivit en gnällkärring! Fy farao för detta fenomen, att man inte gör annat än att klagar och är som så många andra som man säger att man aldrig skulle bli, men den här månaden har verkligen tagit mig utanför mig själv och satt mig i en ond spiral. Det bästa är ju att jag nu kommit till insikt med det, att sambon hjälpt mig att förstå att jag faktiskt inte trivs i vissa miljöer där jag bara mår dåligt istället och att det då påverkar hela mitt sätt väldigt mycket. Nu vet jag vad jag ska göra åt saken och tänker på vad jag säger när jag pratar (det får liksom inte bara komma ut en massa gnäll, ingen kommer vilja umgås med mig då, någonsin), och då har jag känt att jag har varit betydligt trevligare och mer mig själv den senaste veckan. Jag är alltså på rätt spår snart igen!

Månadens projekt: Har varit att överleva turism-rekordet på denna ö och att jobba i ett ständigt kaos med press och stress. Det har varit tufft.

#1 - ♫♪ sandra

kul att läsa :)

#2 - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Så roligt att läsa :)

#3 - Amanda CL

beige kan verkligen vara riktigt vackert framförallt tillsammans med guld tycker jag :D
Både ananasskålen och ljusen och ljuslyktorna va ju jätte fina :D

#4 - Kattis

Kul att läsa!:) trök när man hamnar i en sån där gnällperiod...hade en sån förra året och fick kämpa för att ta mig ur den. Vart less på att höra mig själv efter ett tag!:P

#5 - Linda

roligt att läsa :)

#6 - Gabriella

Så roligt inlägg, förstår att ananas fatet var ditt bästa köp. Såå fint!!

#7 - T e r e s e F l i n t h

Härligt inlägg!!

sv: Ja det är superspännande!
Kram

#8 - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet

Roligt att läsa dina svar! :)
Svar; ja jag får göra små beställningar då och då :D

#9 - MALIN

Vilken härlig lista! Jättekul att läsa! Kram

#10 - Matilda Berlin

Preaching in in the caffein choir! Dock nocco och celisus i mitt fall ;)

#11 - Marie

Gött med thai och beige är riktigt snygg färg och hehe jag kan också vara gnällis ibl

#12 - Julia

Åh så kul att läsa!

#13 - Misstossequeen

Rolig lista :)

Svar: Jätte gott :D

#14 - Emmie

Hahaha, fortsätt du tjata om beige! Det är snyggt, håller med dig! Puss

#15 - MADDISENJ.SE

Vilket härligt inlägg, kul att läsa!

#16 - Jelly www.brandersibi.weebly.com

Åh vilken härlig färg på ljuset 😍

Kram
Jelly
www.brandersibi.weebly.com

#17 - Christina

Lät som en bra månad :) Gillar inlägget :)

#18 - ajlimullersandvik.blogg.se

Wooo, det var en slitsam men vacker månad minsann :D Min summering ser annorlunda ut, har tidsinställt den - men min blogg är ju med livsstil,så jag tar upp helt andra saker i min lista. Men juli har varit låååång känns det som >.<

#19 - My Nordqvist

Vad roligt att läsa :D

#20 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Kul att läsa :)

#21 - Amanda Jona [SPONTAN]

Så kul att få läsa, ananasskålen är ju för fin! :)

#22 - Tilda Barkselius

Älskar när du gör dessa tags!

#23 - N A T H A L I E

Vilken härlig lista, kul att läsa! :)

#24 - Jasmine

Trevligt med en sammanfattning av månaden som gått.

(Sent) Svar: Tack för din visade empati. Efter en vecka med dålig sömn fick jag flertalet nätter med välbehövlig sömn och avsaknad av läskiga drömmar.

Kram

#25 - Misstossequeen

Svar: Tack, vad kul att du håller med :)

#26 - Julia

Ha en fin kväll!

#27 - NICOLE

Dina månadslistor är alltid så mysiga :) Hahah gnällkärring var ändå något roligt ;)) Även om det inte var menat roligt, men hoppas du nu hittat en väg som känns rätt för dig att jobba emot det :)

#28 - Sarah

Måste testa Pinchos snart :) Verkar roligt o gott :)

#29 - Ellen Gräntz

Underbar ananasskål ju!

#30 - Ramona

Vilken rolig läsning :) Älskar när du gör tags. Hoppas du får en strålande dag <3

#31 - ajlimullersandvik.blogg.se

du är så rar i dina kommentarer, jag förstår inte hur du orkar med oss alla när du redan har så mycket stress på ditt andra jobb. Men jag är tacksam <33

Svar: Åhh tack fina du för din värmande kommentar, blir så glad verkligen!! <33
JOHANNA UTTERBERG

#32 - Amanda

Vilken rolig tag, kul att läsa! :) Kram

#33 - Pauline Hurtig

så roligt att läsa :)

#34 - N

Kul lista :D

#35 - ♀ Sara Ben's ♀

Intressant det med beige! Haha det är sällan jag stöter på folk som tycker att färgen är fin xD

Jättefint ananasfat btw! Kan förstå att du anser det som månades bästa inköp ^^

#36 - Emelie Pahlin

Åh vad kul lista! Och såå snyggt fat! :)

#37 - Carolina Thoor

Så himla bra lista. Jag är avundsjuk att du har hittat på en ännu bättre lista än jag själv. Älskar att göra min lista, men din verkar så mer rolig att läsa! :D

Sv; kul att du tyckte om min månadslista. Som sagt fick du veta hur jag kände för den nyss haha :D

Svar: Haha inte ska du vara avundsjuk, men jag har utformat denna lite själv också och inte bara låtit den vara som när jag hittade den. :)
JOHANNA UTTERBERG