JOHANNA UTTERBERG - 2009 vs. 2010

Johanna Utterberg

2009 vs. 2010

har precis läst michaelas senaste blogginlägg. och jag kom fram till att hon gjorde en väldigt intressant grej, hon nämligen tänkte efter vad hon hade gjort under året. så nu tänkte jag leka härmapa och göra likadant och även sätta upp en lista över mina nyårslöften. för i år har jag faktiskt några, vilket jag aldrig riktigt har haft förut.
och vad ska man säga om 2009, det har varit ett snabbt år, ett väldigt snabbt. jag har upplevt både för- och motgångar, men allting har på något sätt gjort hela året minnesvärt. på ett konstigt sätt. sätter upp månad för månad och skriver de saker jag tänker på först när jag hör namnet på månaden och vad som hände då.

MÅNADERNA 

januari - en jobbig månad, magkatarr, slutade med godis, bråkade med michaela och coopforumcupen.
februari - en lycklig månad, snö, plugg i mängder, forts. stressproblem med tabletter och jag fann kärleken.
mars - en pluggmånad, gled ifrån michaela och jag träffade familjen andersson för första gången!
april - påsklovsmånad, kryssningen till finland, fina dagar, golfsäsongstart och 19 april.
maj - stressmånad, pluggpluggplugg, uppsatser och lyckade tävlingar inom golfen.
juni - en underbar månad, skolavslutning, dagar med oskar, promenader i solen, bytte rum och sommarkänslor!
juli - en jobbarmånad, 124 h i kiosken, kronholmen, sommarlov, michaela, skåneresan och njutande av livet!
augusti - fullrullemånad, ny skola, nya människor, en kväll på högklint och stranddag på snäck.
september - födelsedagsmånad, kidnappning, final på kronholmen, ätstörningar och jag lärde känna viggin!
oktober - dramatisk månad, många händelser, dagar med michaela, ggn, nytt folk och kretaresan med berget.
november - jag säger bara michaelas 18-årsdag!
december - mysmånad, pepparkaksätande, lärorika händelser, snabb månad, matte a och michaelas körkort.

NYA ÅRETS PLANERING

londonresa med michaela, plugg, gymmet, umgås med närmaste, uppskatta varje ledig dag, michaelas julklapp, få en lyckad golfsäsong, michaela, skratta, en helsommar på kronis!

NYÅRSLÖFTEN
fortsatt inget godis!
fortsatt ingen läsk!
minst två träningar i veckan.
att göra allt för att få en bättre start på det nya året mellan mig och michaela än det förra.
lära mig att visa uppskattandet av andra.
klara av matte b på en termin.
ge all tid jag kan på golfen.
försöka vara sams med mamma.
inte bryta löftena.

visst borde jag klara dessa mål, de är realistiska enligt mig iaf?! jag har en massa saker som inte fått plats på summering av året 2009, men alla minnen bär jag ju alltid med mig. de glöms inte bara för att jag inte fick med dem på bloggen.