JOHANNA UTTERBERG - skogsmullar :)

Johanna Utterberg

skogsmullar :)

onsdagmorgon, vaknar till vid halv åtta och får den där underbara känslan av att det gör ingenting om jag bara blundar just nu och somnar om. and so I did.
vaknar sedan halv nio, somnar om och sover tills klockan är kvart i tio, då jag känner mig manad att gå upp eftersom att jag inte ville sova bort hela dagen utan skulle plugga lite matte och småsofta.
går upp, häller upp en skål med yoghurt&flingor, äter samtidigt som jag räknar klart dagens matte.
fine, sedan hade jag och mamma bestämt att vi skulle ut i skogen och plocka kantareller, för hade nämligen hittat väldigt många när hon var ut på promenad igår, så vi begav oss ut med en varsin stor korg som vi två timmar senare kom hem fulla med vackra guldiga kantareller!
jag har aldrig sett så mycket ätlig svamp på ett och samma ställe, de växte jättemycket, det var värsta kungariket med trattisar och trumpetare, vackert måste jag erkänna.
även fast att det kanske låter gammalmodigt med svamp och skog, så kan jag säga att jag är väldigt glad att jag ägnade några timmar av min lediga dag tillsammans med mamma ute i naturen, det var väldigt mysigt att bara sitta där och plocka kantareller och småprata i mossan.
det gör jag gärna om.
(bilder kommer nedanför.)

just nu väntar jag på att min och minis kladdkaka ska gräddas klart, så att vi år något smaskigt att sätta tänderna i, mumsigt!
det är bara åtta minuter kvar, hihi.

men nu kommer lite av dagens naturbilder, så njut.

    
  
  
  
  


jagsaknardigsåförskräckligtmycketminfinaste!
<3


KLADDKAKAN STÅR NU PÅ KYLNING, LOVELY! :D
så snart får jag njuta av min favoritkaka, hihi.
det kan ju inte bli mycket bättre än att få äta kladdkaka en mysig höstdag som denna!
med mini också, kära lillebror.
:)

puss /ju



#1 - Virginia

Ååå mysfaktor på hög nivå! :D Jättefina bilder du tagit. :P

#2 - johanna

jaaa, :) haha, tack så jättmycket! :D

#3 - johanna and

såååååååfiiiiiiiiiiiina kort!!! jag blir avis! önskar jag hitta ett sånt fint smultronställe me =) det ser jättehärligt ut! kram<3

#4 - johanna

tack så mycket johanna! :) är riktigt nöjd själv faktiskt. åh, vad härligt du:) kram<3