JOHANNA UTTERBERG - SISTA DAGEN 2010

Johanna Utterberg

SISTA DAGEN 2010
zzzZz.
på med kläder och i med frukost. snabbt! och jag som är så trött.. men tagga till nu, det är sista dagen på 2010. NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER. ska fundera ut ett bra nyårslöfte tills ikväll dock.

och jag tänkte börja året på ett ganska roligt sätt. jag har själv skrivit ihop 100 saker att göra innan jag dör lista, i ingen som helst ordning, men som jag tänkte se till att klara av. visa saker är redan strukna, men det är mångamånga kvar. det lär bli ett äventyr!


Mina 100 punkter:

1.     Tatuera mig

2.     Hoppa bungee jump

3.     Designa mitt drömhus

4.     Resa jorden runt

5.     Äta sushi i Japan

6. Stå på den officiella datumlinjen (bildbevis)

7.     Ta körkort

8.     Inte äta en godisbit

9.     Ta studenten

10.   Slå en holeinone

11.   Gå till en naprapat

12.   Lära mig surfa

13.   Simma med en hajar (aaaaaaah, vilken adrenalinkick!)

14.   Bli någorlunda bra på gitarr

15.   Gå ner i spagat

16. Ha hål i en tand

17.   Kasta en pil på en karta och resa till det stället

18.   Åka gondol i Venedig

19.   Bosätta mig i London (ett tag)

20.   Gå Gotland (uppifrån&ner)

21.   Köra ICE kart igen

22.   Gifta mig på ett udda sätt

23. Klara av rubriks kuben utan att fuska

24.   Provsmaka 10 olika tésorter på en dag (trots att jag tycker te är äckligt)

25.   Ställe mig på ett öde plats och skrika rakt ut

26.   Tolka efter häst

27.   Köpa en husvagn

28.   Vara vegetarian i 21 dagar

29.   Gå Samaria Ravinen igen

30.   Se Mona Lisa med egna ögon

31.   Gå på afrikanskt safari

32.   Ha ett eget grönsaksland (stort)

33.   Gå på vinprovning

34.   Ta reda på hur skeppet kommer i en flaska

35. Bli beroende av något (kaffe)

36.   Åldras med någon

37.   Sätta min fot på vardera av kontinenterna

38.   Bli blodgivare

39.   Aldrig skaffa plastgran

40.   Gå ner i vikt

41.   Tågluffa i Europa

42.   Rösta i en folkomröstning

43. Bergsvandring (& fastna över natten, mycket roligt äventyr)

44.   Köpa aktier och gå med bra vinst

45.   Gå på kinesiska muren

46.   Duscha i ett vattenfall (med dusch crème förstås)

47.   Få upp en gädda på en fisketur

48.   Ta en öl på en pub i Irland

49. Rida på elefanter

50.   Rista in mitt och min kärleks namn i ett träd

51.   Åka till Göteborg

52.   Pröva på zorbing (verkar snurrigt värre, hihi)

53. Spela moderatbandy

54.   Flytta hemifrån

55.   Smaka på alla Ben&Jerry glassarna

56.   I trappuppgången, gå tre steg framåt, två bakåt

57.   Åka skidor i Alperna

58.   Se alla disneyfilmer

59.   Glömma bort vem man är för en sekund och bara leva

60.   Sova under bar himmel

61.   Äga en garderob som man kan gå in i (massaaaa speglar också)

62.   Leva i tystnad för två dagar

63. Se en död människa

64.   Smaka ostron (har faktiskt ätit snäckor)

65.   Lära mig snurra en pizzadeg i luften

66. Springa en mil

67.   Se ”Dirty Dancing”

68.   Besöka Kreta mer än 15 gånger (jag är en bra bit på väg, bara fyra gånger kvar(!))

69.   Borsta tänderna samtidigt som jag duschar

70.   Lära mig byta däck på en bil

71.   Vara vaken i två dygn

72.   Äga en båt (eka som motorbåt eller segelbåt, en båt helt enkelt)

73. Be i ett buddistiskt tempel

74.   Lära mig jonglera med tre bollar

75.   Grilla en färsk fisk över en eld och äta den

76.   Ha skuggbilden av ett afrikanskt träd målat i vardagsrummet (egen design)

77. Äta 15 peperonis på en gång (faaaaktiskt 18 stycken)

78.   Nakenbad i klarblått vatten

79.   Se minst en pyramid i Egypten

80.   Stå på Sveriges sydligaste punkt

81.   Besöka ön Madagaskar (och tänka på filmen)

82.   Åka till ön där de spelar in ”Mamma Mia” – filmen

83.   Flyta runt i Döda havet (tänk känslan)

84.   Läsa en ”Harry Potter” – bok

85.   Göra mitt eget äppelmos (en gång iaf)

86. Dricka färsk kokosnötsmjölk

87.   Försöka att inte slarva bort min vigselring (haha, jag är inte bra på sånt)

88.   Äta fish&chips i London

89.   Åka ambulans

90.   Lära mig göra cocktails (som ett bartenderproffs)

91.   Delta i en begravning

92. Kyssa en främling

93.   Se en soluppgång

94.   Lukta den söstaste blomman

95. Läsa minst 30 böcker på ett år

96.   Skriva en bok (även om den är kort och aldrig blir publicerad)

97.   Lära mig åka snowboard

98.   Gör en pilgrimsfärd (jag bestämmer ett mål som har stor betydelse för mig)

99.   Fånga snö i min mun när det faller (då är det inte gul snö)

100. Äta hummer

 

 

År 2011 ska jag ha gjort:

1. Tatuerat mig (ska göras så fort jag fyller 18 i bevis på att jag bestämmer över min egen kropp)

7. Ta körkort

38. Bli blodgivare

40. Gå ner i vikt