JOHANNA UTTERBERG - 12 timmar

Johanna Utterberg

12 timmar

har nu tillbringat tolv timmar ute på golfklubben, var där redan tjugo över sex i morse. upp kom jag ifrån sängen när alarmet ringde iaf, och i all hast kastade jag också i mig en tallrik havregrynsgröt. uppladdarfrukost var det ja. och dagen har varit allt annat än vindstilla iaf. och bra golf har jag inte heller spelat. eller emellanåt, men inte under alla 36 hål som jag har spelat idag. första 18 var ren katastrof, otur i bunkrar och förkorta puttar precis i linjen, sånt man får leva med, men som någon gång måste förbättras. låg sju slag bakom trean efter första 18, skärpte till mig något under sista iaf, så kunde knappa in på henne, ta tillbaka de sex ledande slagen och ännu ett, vilket gör mig till trea efter första dagen. fick även en caddie de första nio, på andra rundan, vilket var skönt. eller fick och fick, min granne lovade mig att gå caddie igår efter några glas vin, för han brukar lova saker då, vilket han idag tycktes komma ihåg, så han ställde frivilligt upp. jag som trodde att han bara pratade, men nejnej, när jag skulle gå upp och slå ut så kom han traskande och tog tag i min vagn. snällt av honom. och så fick jag lite vett i huvudet efter att ha pratat med lite folk, bland annat michaela. plus att jag redan innan jag gick ut på morgonen hade fått en lyckomaskot till greenlagare av joel i repan. och dessutom hade jag en funktionell putter som räddade mig under hela dagen och framför allt på sista hålet då jag avslutade med att sätta en långputt.
så jadå, tack alla ni som ställer upp för mig.



lyckogreenlagaren