JOHANNA UTTERBERG - LILLEBROR, BLI ALDRIG SOM JAG

Johanna Utterberg

LILLEBROR, BLI ALDRIG SOM JAG
Idag var jag tillbaka på jobbet med ny energi och kraft efter mina två dagar ledigt. Trevligt tycker jag, jag älskar mitt jobb och den bransch jag arbetar i. Hotell- & turistbranschen må kanske vara slitig emellanåt och under högsäsongen, men ack så kul jag har och jag trivs så bra i rollen som förmedlare till det första intrycket vid någons vistelse. Som receptionist må man vara det första intrycket för gästen, men lika viktig är man om man så jobbar som frukostvärdinna eller städare och får stå för god service. Så ja, jag som resenär och globetrotter vet precis hur jag själv önskar mig trevlig personal var jag än bor i världen och därför vill jag så gärna förmedla den vänligheten och göra gästens upplevelse till något utöver det vanliga när jag själv jobbar. Kanske är det bra att ha sig själv att relatera till ibland, det gör mig ständigt påmind om varför just jag älskar mitt jobb i alla fall.

Nu sitter jag med en kaffe i handen efter ett benpass på gymmet. Önskar nästan att någon kunde köra fram en rullstol till mig, är helt mör i benen, haha. Ha en bra kväll fina ni.



#1 - Anonym

Varför skall din lillebror inte bli som du?

Svar: Det är en rad ur en Håkan Hellström låt, har inget med bror att göra.
Johanna Utterberg

#2 - Anonym

Okej :)