JOHANNA UTTERBERG - JAG ÄR PLATSEN DOM ALDRIG UPPTÄCKTE

Johanna Utterberg

JAG ÄR PLATSEN DOM ALDRIG UPPTÄCKTE
Redan torsdag, är det inte läskigt hur fort tiden springer på? Jag har egentligen inte mycket att berätta idag eftersom jag varken har gjort något speciellt eller det har hänt något nytt. Blev tillsagd att chilla ner, släppa allt för en stund och "njuta av livet för en gångs skull". Det är skönt när någon säger till mig vad jag behöver göra ibland, för då vågar jag även bara släppa tankarna på allt viktigt. Jag är ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna och under vissa perioder är det klart att det märks extra tydligt. Som nu, när jag som arbetslös ungdom blir så rastlös för att det enda viktiga jag har att göra är att skicka in papper till a-kassan, ja då stressar jag upp mig för att det blir fel eller att det bland alla viktiga pappersark ska saknas ett. Nåväl, det ordnar sig säkert. Men oj vad svårt det är, jag har aldrig varit i den här sitsen förut och jag chockas över att det ska behöva vara ett sånt tillkrånglat system för att få lite ersättning år 2014.