JOHANNA UTTERBERG - EAT GREEN

Johanna Utterberg

EAT GREEN
Tänkte bjuda er på ett tips av min favoritsallads-mix just nu, nämligen koriander&grönkålssallad med lite inspiration från asiatiska köket. Blanda ihop handriven isberssallad med en lagom mängd grönkål, skiva ner gurka och rödlök och strö därefter på sesamfrön, olivolja, några droppar soja och pressad lime. Jag brukar sedan lägga i några skivor kallrökt lax i salladen eller (som jag har på bilden) kyckling. Toppa med massor av koriander och salta, peppra samt strö lite chiliflakes över. Voila!
Redan fredag och redan dags för nyårsafton imorgon! Wihoo, jag känner mig pepp! Ikväll ska vi iväg på middag hos Josefine, David och lilla Mio, ska bli väldigt trevligt då det var länge sedan vi lyckades ses allihopa tillsammans. Det känns dessutom så lyxigt när man får såna här härliga middagsinbjudningar, så det blir mysigt! Jag har inte gjort mycket idag, endast betat av dagens ärenden och käkat godlunchen som ni ser nedanför, så nu tänker jag fortsätta i samma lugna tempo här i soffan. Mellandags-häng kallas det visst!
#1 - Rebecka

Åh vad gott!

Svar:
Tack detsamma fina du ♡

Kram

#2 - Lucy

gud så gott det ser ut ^^ och va mysigt att vara inbjuden till en middag ^^

#3 - jessy

Härligt att du är pepp :D

#4 - Jeanette

Åhh det där låter så himla gott! Måste absolut testa någon gång :)

#5 - Gabriella

Låter ju såå gott!!

#6 - Tilda Barkselius

Åh så gott det lät!

#7 - Ida Lindborg ♡

Ser jättegott ut! :D

#8 - moamedalicia.blogg.se

Ser hur gott ut som helst. Tack snälla för tipset finis 💕 Jag önskar dej en riktigt fin fortsättning

#9 - JoJo

det både låter och ser gott ut :D

sv; det tycker jag att du ska, det är riktigt bra! :D

är bara ärlig vännen! :)

ja, det ska bli rätt skönt med ett nytt år måste jag säga :)

härligt att höra att du har haft lugna och sköna dagar i mellandagarna :) mitt nyår kommer bli rätt lugnt, ska äta och umgås med en fin vän :) hur ser dina planer ut för kvällen? :) kramar <3

#10 - Pauline Hurtig

så gott!

#11 - Amanda CL

Låter gott :) Kanske borde testa att göra den idag till maten, fast utan kyckling eller lax då :)

Gott nytt år!

#12 - Carolina Thoor

Såg oerhört gott ut, men koriander är nog den mest avskyvärda kryddan enligt mig tyvärr :(

Sv; jo tack, det var det! Hela året var hur underbart som helst :D

#13 - Matilda Berlin

Men jösses vad gott det lät!!! Älskar både sallad och asiatiskt - så vad kan gå fel?? ;) Måste helt klart ta och testa =) Kram och ha en riktigt fin nyårsafton nu! <33

#14 - Amanda Jona [SPONTAN]

Men mums så gott!

#15 - elin stridh

Gott nytt år! :)

#16 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Mums vad gott, det lät helt underbart! :) Ska verkligen prova det! Hoppas verkligen du får en bra nyår. GOTT NYTT ÅR FINASTE DU! <33

#17 - ajlimullersandvik.blogg.se

Det ser verkligen DUNDERGOTT ut :D Jag äääälskar koriander.