JOHANNA UTTERBERG - HÄLSA: MINA 5 BÄSTA MAGÖVNINGAR

Johanna Utterberg

HÄLSA: MINA 5 BÄSTA MAGÖVNINGAR
Nu har det gått ganska många månader sedan jag la om kost, kroppstänk och framför allt rutiner för att hitta en hälsosam livsstil där min kropp skull få utrymme att må bra och faktiskt för att på sikt orka hålla hela livet ut. Jag tog beslutet om att göra en förändring för att jag ville börja ta hand om min kropp helt enkelt. Och vilken förändring jag har gjort, är så stolt över mig själv och bäst av allt är att jag mår så mycket bättre idag, känner mig friskare, starkare, sundare, vackrare, piggare och mer levande helt enkelt! Jag har inte ens tittat på vågen sen jag nådde min målvikt i höstas, jag har inga förbud utan är bara mer sund, realistisk och målmedveten i vardagen. Jag är hälsosam det vill säga!
Numera jobbar jag mycket med bålstabiltet och magövningar eftersom jag vill forma kroppen och tighta till magen lite grann efter min viktnedgång. Då det ligger i mitt träningsfokus just nu så tänkte jag ta och tipsa om mina fem bästa mag- och bålstabilitets-övningar. Hoppas ni gillar inlägget!
- Mountain Climbers. Ha händerna i golvet och stå på tårna som om du ska göra armhävningar. Se till att händerna är rakt under axlarna och sätt igång att dra upp knäna (växelvis) mot armbågarna. Det här är en riktigt bra övning som är så effektiv för både de sneda och raka magmusklerna samtidigt som du får upp pulsen och även tränar rörelseförmågan i höften.
- Sidoplankan (och vanliga plankan såklart). Jag älskar sidoplankan då jag äntligen har börja bemästra den, den är rent av skön samtidigt som den effektivt får dig att spänna magmusklerna på sidan. Viktigt att arbeta med hela magen och inte bara en liten del av den, därför kompletterar jag alltid med sidoplankan för att nå sidmusklerna också.
- Liggande benlyft. Ligg på golvet, ha händerna under rumpan och för dina ben uppåt tills de når en 90 graders vinkel mot golvet. Återgå sakta till startposition och repetera tills du inte klarar fler. Grym magträning för större delen av magen och vill du komma åt sidmusklerna så är det bara att göra övningen åt sidorna istället för rakt upp.
- Bicycle Crunches. Ligg på rygg, håll upp huvud och nacke samtidigt som du rör benen i en cyklade rörelsebana en bit över marken och för överkroppen diagonalt med benrörelserna. Det här bränner riktigt ordentligt i magmusklerna på mig och därför tycker jag att övningen är väldigt effektiv!
- Fällkniven. Ligg på golvet med utsträckta armar över huvudet och häv dig sedan upp med både spänd överkropp och raka ben. Fall därefter sakta tillbaka för att få bättre effekt. Jihaa vad det drar i magen!

- Inlägget innehåller adlinks via Adtraction.-
Kika in på Stronger och peppa dig själv med nya träningskläder från deras webshop! Att skaffa nya kläder att träna i är alltid kul och såklart blir man mer peppad på att träna då! Är själv väldigt sugen på att klicka hem en av deras träningsmattor eftersom jag alltid tränar hemma och de är ju så supersnygga med marmor-mönster. Ni hittar min favorit HÄR.
Tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!
#1 - Josse

Snygging 😘

Svar: Det är du som är snygging! 😘😘
Johanna Utterberg

#2 - The Queens Diary

Tack för tipsen :D

#3 - Netti Starby

Vilka bra tips du delar med dig av! <3 Kramis

#5 - Bella

Så bra tips, håller med om att dessa övningar är superbra!

#6 - Emilia

Vilka bra övningar!

#7 - MALIN

Vilka bra tips! Du är så duktig! Kram

#8 - JoJo

du är så himla grym vännen och så bra övningar du tipsar om! :D

sv; ja och jag följer båda dina konton också :) åh tack, det har du också!! <3

åh men då hade jag säkert tyckt om dom om dom smakade mer kanel än kardemumma :D

ja det har varit skönt att få ha varit ledig på en måndag också, det är inte alls vanligt för mig då jag jobbar mån-fre :) min påsk var mysig och lugn tack. hoppas du också har haft en fin och mysig påsk och att nya veckan är bra :D kramar <3​​​​

#9 - Boel

Bra tips :D

Hur la du om kosten? Tränar du efter något program? :)
Du är jätte duktig!

Svar: Tack! :D Jag la om kosten efter två hälsoboxar's koncept, som jag genomförde och sedan tog jag med mig verktygen som jag lärde mig utifrån dem och det som jag märkte fungerade på mig. :) Har skrivit om mina resultat efter dessa utmaningar HÄR (http://johannautterberg.blogg.se/2017/february/f15-resultat-2.html). Jag säljer dessa boxar så om du är intresserad av att köpa en C9- eller F15box så hjälper jag dig gärna! Utifrån dem fick jag verktyg till att gå ifrån mitt sockerberoende och må bättre, så det har varit till stor hjälp samtidigt som jag bara har gjort det enkelt med inga förbud eller konstigheter, utan bara sunt förnuft. Kommer skriva mer om det här på bloggen som sagt, men dessa program med komplett träningsschema och kost-schema var starten på min hälsoresa och jag rekommenderar alla att göra dem! :)
Johanna Utterberg

#10 - NICOLE

Så härligt inlägg och jag är så glad att du hittade till den livsstilen du idag har :) Kram

#11 - Carro

Härliga tips! :)

#12 - elin

Bra tips!

#13 - Gabriella

Såå himla bra övningar!!

#14 - Mirre - Sweetwords

Superbra tips & övningar

#15 - Emma Hellström

Tack för tipsen!

#16 - Alice Malmström

Jag ÄLSKAR att träna magen, gillar dessa övningar!! :D
sv: Tack visst är den!
Kram

#17 - Ida

Åh kul med träningstips, ska absolut testa dessa :D

#18 - ida - photography, style, life ♡

Vilket bra inlägg!

#19 - Angelica

Såå bra tips! Stort plus på att man kan göra dom hemma :)

#20 - ullie

ja men visst är det skoj när man ser skillnaden det gör ju hela alltet =) fina du
ha nu en fin torsdag kramen

#21 - My

Så himla bra!! Tycker det är så viktigt att lägga fokuset på att vara hälsosam! Väldigt bra magövningar de du tipsade om, kör dom själv ;)

#22 - Linda

Åh, kul med lite träningstips :-D

#23 - Matilda Berlin

Du är ju bara SÅÅÅ GRYM! Och verkligen superbra tips =) Kram finaste du <33

#24 - Dixi Wonderland

Snygging :D

#25 - Ljuva Julia

ÄLSKAR inlägget!! Jag har preciiiiiis börjat filma en get fit with me - såååå taggad :D :D

#26 - Pauline Hurtig

bra tips! :D

#27 - Liv Ringström

Riktigt bra tips! Behöver egentligen komma igång efter snittet men är ju inte alls inne i detta så man har noll koll, får hoppas jag kan ta med mig några av dina tips nu!

Svar: Tack! Ja men perfekt, då har du lite tips från mig när du ska komma igång! :)
Johanna Utterberg