JOHANNA UTTERBERG - DIY: STJÄRNHÄNGARE

Johanna Utterberg

DIY: STJÄRNHÄNGARE
Jag har fixade i ordning en stjärnhängare (vet fanken inte vad jag ska kalla det annars?) som jag satte upp i hallen, vilket blev så fint och det lyser så mysigt nu om kvällarna. Väldigt enkel och billig dekoration att ta till såhär vid jultider och jag har hämtat inspiration till verket utifrån IKEA's julbilder. Tycker det är kul och få skapa och pyssla ihop lite egna saker ibland och just det här var något som jag kände passade väldigt bra in i det stilrena julpynt som jag föredrar. Är ni likadana som mig eller maxar ni pyntet?
För att göra en stjärnhängare behöver du:
- En gren, gärna lite torr och krokig så att även trädgrenen skapar något fint för ögat.
- Stadigt snöre, ta något som inte sticker ut allt för mycket från väggens färg.
- Papperstjärnor i olika storlekar.
- Batteridriven ljusslinga.
Gör såhär:
Knyt fast snöre i vardera ända på grenen och häng sedan upp grenen där du vill ha den, tänk på att stjärnorna kommer hänga nedanför så den behöver vara en bit upp. Fäll sedan upp pappstjärnorna och knyt fast dem med lite tråd i olika höjder under grenen. Jag hade gärna brutit av det vita med en grå stjärna också men kunde tyvärr inte hitta några i butikerna som jag var i, men det blev väldigt fint ändå. Vira en ljusslinga runt grenen lite slarvigt. Klart!
Tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!
#1 - Amanda

Så roligt inlägg och så himla fint<3

#2 - Netti Starby

Så himla fint det blev och jag älskar kreativ inredning :-D Kramis

#3 - Petra

Superfint jag måste ut o leta gren jag oxå ⭐️Kram

#4 - Isabella Huynh

vad fint!!

#5 - Vanos

Wow vad snygg den blev :)

#6 - Emelie Andersson

Åh vad fint :) riktigt snyggt!

#7 - ullie

har som du även vita stjärnor som dekoration bara men du hade gjort jätte fint ... gillar stjärnor kramiz

#8 - Alice Lindström

Vad fint!

#9 - Angelica Wåhlin

Men ååh, så himla fint ju!!

#10 - Dixi Wonderland

Detta föll mig helt i smaken :D

#11 - Maria

Det där blev ju jättefint! Jag brukar ha gran klädd med röda och guldfärgade kulor och så alla mina tomtar som står utspridda i lägenheten. Har bortåt 100 stycken. Många av dom är lite större med fina kläder. Älskar tomtar och får sätta på mig skygglappar under december så jag inte ska köpa hem nya :)

#12 - Annie

Så fint och kreativt! :) Roligt att ha nåt som inte alla andra har ;)
Jag gillar pynt med inte maxat med pynt :) Vill ha lite "lagom" så att säga ;) *ler*
Har adventsstakar, stjärnor, några tomtar och lite pynt ;)

Hoppas du har en bra dag<3 Kram

#13 - Kattis

Så fint!:D Hehe jag pyntar i stort sett ingenting hemma för katterna leker bara ner det eller äter upp det:P

#14 - Pauline Hurtig

snyggt!

#15 - MartinaOlsson

​Hej!

I dagens lucka i min julkalender kan du vinna ett Bean Boozled-spel från Coolstuff! Någonting du tycker verkar roligt? Klicka då på länken nedan för att vara med och delta. Trevlig kväll på dig! :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/72418/julkalender-lucka-14-6/​

#16 - Jeanette

Men åh vad fint! Ser så mysigt ut :)

#17 - Linnea Kinis

åh vad fint :)

#18 - NICOLE

Alltså det är ju verkligen sååå fiint :) Bra tips också :) kram

#19 - Tisa

Läckert!