JOHANNA UTTERBERG - JAG HITTAR MOTIVATION I MINA RESULTAT

Johanna Utterberg

JAG HITTAR MOTIVATION I MINA RESULTAT
Det är svårt och dessutom en ren fight att alltid hålla motivationen på topp och kommer man ur balans så blir det lätt att man tappar fokuset helt. Att vara motiverad när man exempelvis ska gå ner i vikt, bibehålla eller på något annat sätt förändra sin livsstil är ju helt klart till största fördel, men det är lätt att glömma bort och svårt att komma ihåg varför man motiverades till att faktiskt ta det där beslutet från början. För egen del så älskar jag att inspireras och få motivation av att se när och hur andra lyckas, det driver mig framåt men självklart tycker jag att bästa motivationen är den man får när man ser resultat. Det spelar ingen roll om det handlar om måttbandet, siffror i bokslutet, månadsrapporter, ekonomiska mål eller psykiska känslan av att må bättre och vara mindre stressad, allt som är resultat ger mig motivation till att fortsätta med det jag håller på med! Och tänker jag efter så har jag alltid upplevt att jag själv är en driven person och det ligger nog mycket i att jag har haft en hel del fokus på att analysera resultat för att få bevis på att jag tar mig framåt!
Om jag refererar till det jag har motiverats av att se resultat på den senaste tiden, så är det min livsstilsförändring där jag har börjat leva mer hälsosamt och sundare! Detta har gett mig resultat som ett bättre välmående då jag efter egna beslut lever i en mindre stressfri tillvaro numera och därför mår mycket bättre psykiskt, jag har nått min målvikt med - 10 kg från start och minskat hela 90 cm i kroppsmassa och rent psykiskt känner mig friskare, starkare och snyggare. Bilden ovan knäppte jag förra veckan som en liten påminnelse till mig själv om vad jag har lyckats med, bara se vilken skillnad, vilket resultat!! FYFAN VAD JAG ÄR BRA och vilken sporre till motivation det är att fortsätta min hälsoresa, att få vara friskare, att få orka mer och att få må bra! Hur motiveras ni?
#1 - Netti Starby

Vad intressant att läsa och du är så duktig som kämpar på! <3 Kramis

#2 - Mirre - Sweetwords

Härligt bra kämpat, samma här jag har ju gått ner 12-13 kg sedan min start och jag är också motiverad att hålla mig där, man har mera energi och mår bättre

Svar: Tack så mycket! Riktigt bra jobbat och ja precis, man vill hålla sig kvar här nu för det har så bra effekter för måendet och kroppen! :)
Johanna Utterberg

#3 - Linda

Wow, grymt jobbat!!

#4 - Dixi Wonderland

Grymt jobbat :D Min sambo har gått ner nästan 13 kg och själv har jag snart gått ner 10. Jag kör dock inte lika hårt som honom utan tar det i långsam takt :)

Svar: Tack!! :D Åh vad duktiga ni har varit, det är ju superbra!! :)
Johanna Utterberg

#5 - Emelie Andersson

Grymt! :)

#6 - Sanna

Det låter helt underbart tycker jag! Jag älskar också sånahär motiverande inlägg.
Jag motiveras ofta av att tänka på vem ajg typ vill visa upp mitt nya jag för. Det är mkt ilska bakom min motivation. Tänker på människor jag känner har svikit mig och alltid varit sådär nedlåtande kring mitt utseende och min kropp. Då kör jag lite extra hårt, och tänker en extra gång innan jag köper tre kexchoklad på en onsdag. Att fy farao vad skönt det kommer vara när de ser mig, för jag vet hur de funkar och jag vet vad de kommer säga. Det kanske inte är rätt att hämta motivationen på det sättet, men det funkar för mig, och det tar ut en hel del känslor kring relationer som inte fungerat.
Men även att ha någon att dela det med, typ min man. Vi sporrar varandra. Och att läsa om andra, som detta inlägg till exempel :)

Svar: Tack snälla du för din kommentar!! Känner så igen det där tänket, för så tänker jag ibland när jag har riktiga dippar, då lägger jag in ilska mot dem som har varit nedlåtande mot mig och tänker precis så som du skriver och det funkar också! Så härligt när man verkligen har ett sätt som fungerar för en själv och såklart är det härligt att dela allt med någon, jag har sambon som peppar och det var faktiskt han som introducerade mig till LCHF från första början och sen har vi både kört på, så han sporrade mig från början! :)
Johanna Utterberg

#7 - Pauline Hurtig

bra jobbat!

#8 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★

Förstår att du blir motiverad :D

#9 - Carro

Grym du är!

#10 - Sanya

Vad bra du är!! Vilken inspiration du är! Min stora motivation är också att se resultat, att kunna lyfta mer i marklyft för varje vecka och att orka springa lite längre på löpbandet, och att träningen gör mig glad och pigg :)

Svar: Åh tusen tack!! :) Och vad kul att du också drivs av det, visst är det en härlig känsla att få se resultat!! Så kul att du tycker så mycket om träning! :)
Johanna Utterberg

#11 - Bella

Vilket inspirerande inlägg, du är grym!

#12 - elin

Sv: Ska verkligen bli jätte skönt! Oj så duktig du är , fortsätt kämpa!!

#13 - jessy

Grymt jobbat tjejen!

#14 - N

Håller med! Genom att se resultat och att man närmar sig målet makes you keep going!!

#15 - annelie

fy fan så jäkla bra och stark kämpe du är kram

#16 - jessy

- Ja, verkligen :D Är riktigt taggad haha!

#17 - Rebecka

Wow, vad duktig du är!! Har du några tips? :)

Svar:
Tack fina Johanna <3

Kram

#18 - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Grymma du! Kör igång med F15 i början av april, ser fram emot alla grymma resultat :)

#19 - elin

Sv: Ja men det finns ju så himla mycket snyggt , tro mig jag vill ha allt med :D

#20 - Ida

DU är duktig du!! <3

#21 - Days by Johanna

Låter utmärkt och hitta motivation i resultaten!

#22 - Natalie Honkonen

Ååh vilken text! Så jäkla bra är du! Kramar

#23 - ullie

jo men när man ser resultat då blir man mera motiverad att gå längre. just nu har ja svårt att motivera mej men är väl när man inte mår bra
Fin kväll

#24 - Gabriella

Sååå bra jobbat!!

#25 - NICOLE

Så himla härligt inlägg :) Jag tycker det är jättekul att läsa sådant. Det som alltid har motiverat mig är hur bra jag mår av fysisk träning och bra kosthållning, har alltid också haft ett väldigt stort intresse för det (och ibland lite väl mycket tyvärr så det gått alldeles för mycket till överdrift). Det är viktigt tycker jag att göra det till en del av sin vardag så att det blir lika självklart att träna som att borsta tänderna :) Kram

#26 - Ellen Gräntz

Vad härligt, heja dig!

#27 - Carro

Bra jobbat 💪🏻 Min motivation är känslan inombords