JOHANNA UTTERBERG - 5 TIPS FÖR HUR DU LYCKAS MED DINA HYACINTER

Johanna Utterberg

5 TIPS FÖR HUR DU LYCKAS MED DINA HYACINTER
- Inlägget presenteras i samarbete med mitt egna företag StyleMood, www.stylemood.se -
Hyacinternas tid är kommen och det älskar jag! Som gammal arbetare inom blomsterhandeln så finns vissa tips och kunskap kvar, och tänkte därför att jag delar med mig av några av dem till er. Som en första grej, plastkrukan på hyacinten visar färgen, är den vit så är blomman vit, rosa så är blomman rosa och så vidare. Med det knepet så blir det enkelt att hitta just den färg man vill ha, så kom ihåg att kolla plastkrukan för att få veta färgen på blomman när ni är och handlar. Mina favoriter är de vita med mild doft och här om dagen köpte jag hem några stycken. Hyacintvaserna på bilderna hittar ni i min webshop och de är på extrapris hela helgen, endast 79 SEK och direktlänk till dem har ni HÄR.
5 TIPS FÖR HYACINTER: 
- Vattna runt själva löken, aldrig direkt på dem och inte för mycket. All näring finns i själva löken och den suger upp vatten från trådarna som är rötter.
- Placera helst dina hyacinter i ljus och sval miljö, där trivs dem som bäst. De doftar även som minst om de står lite mer svalt.
- När du planterar hyacinten, låt då halva löken planteras över jorden. Plantering i vanlig blomjord funkar prima och hyacinter är lättsamma och trivs även i grupper eller blomsterarrangemang.
- Hyacinter är en flerårig växt så klipp av blomstängseln, låt bladen vissna och förvara mörkt och torrt under vintern, plantera sedan ut. Plantera ut till våren och få nya hyacinter.
- Vid placering i hyacintvas, ta bort all jord runt löken och skölj av den, akta rötterna (trådarna). Fyll vasen med vatten så rötterna når ner i vattnet. Hamnar löken i vatten så ruttnar den.
Hyacintvaserna hittas HÄR och tryck gärna på hjärtat om ni gillar inlägget!
#1 - Carro

Härliga tips, måste också köpa hem några :)

#2 - Film&serier bloggen

Tack för fina tips - älskar hyacinter när det vankas jul !

#3 - Dixi Wonderland

Jag som älskar blommor älskar denna typen av inlägg :D Ska absolut köpa några såna här och ha hemma :D

#4 - Ida

Men så himla fint, älskar hyacinter!! :) Du en liten fråga, jag beställde ju på riktigt den finaste krukan jag skådat hos dig (<3), jag har fotat den lite och så är det ok att jag publicera det på min blogg?? Kommer såklart länka till din blogg och din fina hemsida! Hoppas du får en fin Fredag! <3

#5 - Mirre Sweetwords

Otroligt fin att plantera i, snacka om passande

Svar: Ja visst är den vacker! :) På extrapris hela helgen!
Johanna Utterberg

#6 - Sanna

Älskar att du kommer med ett sånt här inlägg, för min del iaf haha! Är så dålig på att ta hand om mina älskade små växter..

#7 - Petra Olsson

Men tusen tack för tips, jag har precis vattnat min ,visste inte att löken ruttna om den står i vatten;) vilken tur jag tittade in här:) så fina vaser,kramar o ha en fin fredag!

#8 - Sussi

Min kruka var vit så den kommer alltså bli vit :)
Det var massvis där jag inte kände till om hyacinter.. Jag har alltid slängt den när den blommat klart.
Kram

#9 - Hanna

Åh fina du!
Ja äntligen är hon här som man har väntat och längtat 😍💕

#10 - Annie

Vad bra med tips!
Hade inte koll på allt det där ;)

Ha en fin fredag<3

#11 - My

Åh vilka bra tips :D

#12 - Amanda

Åh jag bara älskar hyacinter, finns ju inget finare!<3

#13 - Emelie

Perfekt med lite tips, då jag är kass på blommor :)

#14 - JoJo

så bra inlägg! jag älskar hyacinter och har en hemma varje jul :D men mina växer alltid så mycket så dom blir så stans höga. fattar inte hur det kan bli så xD hahah!

sv; men tack fina du, det värmer verkligen att höra ska du veta! <3

jag ser verkligen framemot att få hem ljusen. :D skickas fakturan på mejlen sen eller? <3

haha ja man kan ju inte annat än avis på honom som får vara där nu. är han där i jobb eller är det privat? :)

ja nu är det inte långt kvar tills vi är mitt i allt det juliga, nästa fredag ska vi på julbord med jobbet. det ser jag verkligen framemot :D

hoppas att du har haft en fin vecka vännen :) kramar <3​

#15 - NICOLE

Såå bra inlägg, nyttigt att läsa och ta till sig tycker jag :) Speciellt kul att veta det där med plastkrukan och färg, för det har jag inte vetat :) Läser/hör många som säger "vet inte vilken färg det är än men det ser jag ju när den blommar" :D Kram och trevlig helg!!

#16 - EVELINA

Vilket bra inlägg och jättebra tips! Älskar själv hyacinter men min man är allergisk mot alla starkt doftande växter, men ska pröva att ha dem svalare och se om han reagerar mindre på dem då – kan alltid hoppas :D

Jättesnygga vaser! Hur är det, leverar ni beställningar till Finland? Hittade ingen info om det på hemsidan men kan hända att jag bara råkade missa det :)

Svar: Tack snälla! Åh, vad synd men ja, försök och hitta de som är svag doftande och låt dem stå svalt så kanske han klarar det! :D
Tack snälla du, visst är dom fina :) Nej tyvärr levererar jag inte till Finland pga kostnaden, det är i såna fall om du betalar för hela fraktkostnaden eller om du har någon i Sverige som jag kan skicka till? :)
Johanna Utterberg

#17 - Matilda

Såå fint!

#18 - Ida Lindborg ♡

Vilka bara tips!!

#19 - Gabriella

Åh såå fina, jättebra tips!!

#20 - Kamilla

Vita hyacinter är så himla fina. Jag har ännu inte köpt några hyacinter. Tänkte försöka hålla mig tills adventshelgen. Kram från mig /Kamilla

#21 - Jeanette

Men åh vilka bra tips :) Jag älskar att ha blommor hemma så detta ska jag absolut tänka lite extra på :)

#22 - Jennifer

Bra tips, dock brukar jag inte köpa hem hyacinter :P

#23 - ullie

ja gillar oxå vita mest tror ja de andra doftar mera o det vill ja ha men inte färgen ha ah

#24 - NATALIA

Så bra tips!

#25 - Pauline Hurtig

bra tips! måste köpa mig hyacineter nu, de är ju så fina :D

#26 - Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh, verkligen så bra inlägg! :D

#27 - ajlimullersandvik.blogg.se

Jag visste inte att man kunde "spara" sina hyacinter året runt :D

#28 - Kattis

Ett tips till, se till att dina katter inte kommer åt att äta upp dem!;)

#29 - Julia

Åh vad bra tips!!!

#30 - Angelica

Såå bra tips! Jag har verkligen inga gröna fingrar ..